Jak analizować statystyki wejść na firmowego Facebooka?

Na pewno słyszałeś, że systematyczna analiza statystyk wejść na firmowego Facebooka, może przynieść wymierne korzyści dla twojego fanpage. Ale… jak właściwie je czytać i analizować i co tak naprawdę można z nich wyciągnąć. Dowiedz się, jak analizować facebookowe statystyki.

Podstawowe statystyki na FB

Jeśli tylko chcesz zerknąć, co dzieje się na stronie i zobaczyć, jak radzi sobie fanpage, wystarczą ci podstawowe statystyki. Możesz do nich trafić, klikając na liczbę polubieni w widoku głównym. W ten sposób możesz zobaczyć ogólną liczbę polubień strony, a także najbardziej popularny tydzień, miasto, z którego najczęściej pochodzą twoi fani i największą grupę wiekową.

W tym miejscu pojawiają się także informacje o wskaźniki PTAT (People Talking About This), czyli informacje o tym, ile osób mówiło o twoim fanpage. Wskaźnik PTAT zlicza wszystkie zdarzenia, które zostały wykonane w odniesieniu do strony. Dane dotyczą 7 dni i można je sprawdzać dla wcześniejszych tygodni.

Co można wyczytać z podstawowych statystyk

Wydaje się, że podstawowe statystyki nie przynoszą nam za wiele wiadomości na każdy temat. Jednakże warto się w nie wczytać, ponieważ mogą dać nam naprawdę wiele wiadomości. Przede wszystkim jest to informacja o tym, w jakiej grupie demograficznej znajdują się twoi odbiorcy. Czy są to mieszkańcy miast, czy mniejszych miejscowości? I przede wszystkim – ile mają lat?

Takie informacje pozwalają na lepsze dopasowanie treści do grupy odbiorców. Dzięki temu możesz dopasować język, którego używasz i rodzaj przekazywanych grafik. To nie jest jedyny sposób na to, by poznać swoich odbiorców, jednakże warto go wykorzystać, ponieważ może być naprawdę bardzo skuteczny. Często zdarza się, że dane demograficzne dotyczące followersów wydają się po prostu zaskakujące. Należy zatem naprawdę dobrze je poznać.

Bardziej rozbudowane statystyki

Tak zwane „nowe” statystyki Facebooka są o wiele dokładniejsze. Możesz do nich dotrzeć jedynie z poziomu panelu administratora. Widok główny statystyk przedstawia nam najważniejsze informacje dotyczące strony – nowe polubienia, zasięg postów i aktywność fanów a także całkowity zasięg strony. Jest to wskaźnik określający liczbę wszystkich osób, które dotarły do twojej strony.

Z tego poziomu możesz zobaczyć także dokładną liczbę polubieni, komentarzy i udostępnień postów z poprzedniego tygodnia. Wszystkie wskaźniki są przedstawione procentowo w odniesieniu do ubiegłego tygodnia. Dzięki temu możesz zanotować, czy fanpage się rozwija, czy doświadcza spadku popularności.

Efektywność poszczególnych postów

W nowych, dokładniejszych statystykach Facebooka możesz znaleźć dane, dzięki którym możesz zmierzyć efektywność poszczególnych postów. To bardzo ważne, ponieważ tylko w ten sposób stwierdzisz, które rodzaje treści klikają się najlepiej i w jakich porach pojawia się największe zainteresowanie twoją twórczością na Facebooku.

Możesz sprawdzić wyniki każdego poszczególnego ostatniego posta. Jest to zasięg, czyli informacja ilu osobom w ogóle wyświetlił się post, a także aktywność, czyli ile osób zareagowało w ogóle w jakiś sposób. Na poziomie statystyk możesz porównać wyniki poszczególnych postów i sprawdzić, jak się mają. To najważniejsza część analizy, która pozwala na wyciągnięcie najbardziej cennych wniosków. To sposób na dopasowanie treści do oczekiwań twoich odbiorców. I oczywiście znalezienie najlepszego sposobu do nawiązania z nimi kontaktu.

Efektywność postów a reklama

Sprawdzanie statystyk jest także świetnym sposobem do wykonania reklamy. Warto znaleźć te posty, które cieszą się największym powodzeniem i dostymulować je reklamą. Albo zrobić bardzo podobny wpis na fanpage i dopiero wykupić reklamę.

Dlaczego to takie ważne? Czasami wydaje nam się, że reklama nie przynosi efektu. Może jednak okazać się, że promujemy posty, które nie są szczególnie atrakcyjne dla użytkowników. Dlatego mogą być po prostu mniej chętnie oglądane i niechętnie się klikają. Wykupienie reklamy na te najpopularniejsze to większe prawdopodobieństwo, że treść sponsorowana przyciągnie uwagę nowych odbiorców. Na dodatek analiza statystyk pozwoli ci na dobre stargetowanie reklamy. A to także ma ogromne znaczenie dla sukcesu.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *