Social media bez tajemnic, czy warto inwestować w reklamę na Facebooku

O tym, że w social mediach bezsprzecznie pokazywać się trzeba, wiedzą współcześnie niemal wszyscy właściciele firm. Jednak reklama na Facebooku jest już dla wielu osób zagadnieniem bardziej tajemniczym. Bo wbrew pozorom zorganizowanie skutecznej akcji marketingowej za sprawą portalu społecznościowego to znacznie więcej niż kliknięcie buttona „promuj post”. Wiele osób zastanawia się, czy w reklamę na Facebooku w ogóle warto inwestować? Decyzja należy do Was, ale przygotowaliśmy kilka wskazówek na temat inwestowania w social media.

Postaw sobie odpowiedni cel

Same lajki na obecnym rynku reklamy przestały mieć kluczowe znaczenie. Dzisiaj skuteczne działanie na Facebooku to takie, które przynosi zamierzony efekt. A to, jaki cel Waszej kampanii sobie postawicie, zależy już od Was i od tego jakiego rodzaju inicjatywę użytkowników chcecie uzyskać. Możemy ustawić kreacje mające na celu m.in. wywoływanie ruchu, wzmacnianie konwersji, pozyskiwanie leadów, czy wyświetlenie materiału video. W zależności od tego, co chcecie swoim działaniem osiągnąć musicie wybrać odpowiednie narzędzie.

W grupie siła

Istotny jest również wybór grupy docelowej. Od niego, bowiem zależy, kto naszą reklamę w ogóle zobaczy. Im precyzyjniej określony profil, do których chcemy dotrzeć z komunikatem, tym większa skuteczność naszej kampanii i mniejsze koszty.

Kampania pieniądzem się toczy

Pozostaje ważna kwestia, czyli finanse. Możemy zdecydować się na budżet dzienny lub całkowity. Od tego, jakie środki chcemy przeznaczy zależy od tego, czy decydujemy się na daną formę rozliczenia. Istotne jest także miejsce, w którym wyświetli się nasza reklama. Być może część formatów będzie nieatrakcyjna dla naszej branży i warto z nich zrezygnować.

Mierz efekty

Pamiętajmy, że kampania reklamowa na Facebooku to żywy organizm, który trzeba nieustannie kontrolować. Jeśli okaże się, że nasze działania nie przynoszą zamierzonych efektów lub pochłaniają zbyt dużo środków, warto zatrzymać reklamę, przeanalizować ewentualne błędy i ustawić kampanie od początku. Na etapie analizy skuteczności warto wziąć pod uwagę nie tylko czynniki techniczne reklamy ,ale również atrakcyjność komunikatu i grafiki.

Czy warto inwestować w reklamy na Facebooku? Jeśli robi się to w oparciu o wiedzę i analizę, jak najbardziej!

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *