Branża farmaceutyczna w zakresie działań marketingowych jest w znacznym stopniu ograniczana ze względu na obowiązujące prawo. Promocja leków została uregulowana w ustawie Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008 r. Nr 45, poz. 271, z późn. zm.) oraz rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 listopada 2008 r. w sprawie reklamy produktów leczniczych. W myśl przepisów zabrania się reklamy aptek i punktów aptecznych. Nie znaczy to, jednak że tego typu biznesy nie mają możliwości podejmowania żadnych inicjatyw. Istnieją narzędzia, które pozwalają na efektywną promocję podmiotów z branży farmaceutycznej.
Sukces w pigułce
Wiele znanych firm umiejętnie czerpie z content marketingu. Prowadzą za jego sprawą efektywne działania marketingowe, jednocześnie działając zgodne z prawem. Przydatnym narzędziem jest tutaj kampania informacyjna zawierająca przydatne informacje na temat sposobów ochrony naszego zdrowia – na przykład wzmocnieniu odporności lub zapobiegania biegunce. Edukując odbiorców, jednocześnie unikając nachalnego zachęcania czytelników do zakupu naszego leku lub suplementu możemy prowadzić skuteczne działania promocyjne, mające jednocześnie pozytywny wymiar społeczny. Wzmocnienie takiej kampanii współpracą z influancerami może przynieść spektakularne efekty.
Od ucha do ucha
Planując kampanię informacyjną warto wesprzeć ją też wzmocnić działaniami z zakresu buzz marketingu. System rekomendacji i opinii na temat Waszego specyfiku może być bardziej efektywny niż jakakolwiek inna forma promocji. Pod warunkiem, że działania te opiera się o zasady etyki i normy prawne. Dlatego przed podjęciem inicjatyw z zakresu marketingu szeptanego dla branży farmaceutycznej, warto skonsultować się z agencją reklamową. Będzie ona w stanie taką kampanię dla nas opracować zachowując wszelkie procedury prawne.
Otworzyłam jakiś czas temu aptekę w niewielkim miasteczku. Mimo tego, że jest stosunkoweo nieduże, aptek jest kilkanaście. Zastanawiałam się co zrobić, aby to klienci wybrali jednak moją aptekę. Pomoc znalazłam idąc do agencji, kiedy to, zaproponowano mi kampanię reklamową połączoną z marketingiem szeptanym. Rezultaty przeszły moje najśmielsze oczekiwania. Z dnia na dzień klientów zaczęło przybywać, i tak jest do dziś. Jak dla mnie to była najlepsza decyzja i nie ukrywam, że narazie nie zamierzam rezygnować z marketingu szptanego.