Content marketing jest bardzo korzystną formą promocji, ponieważ dzięki niej przedsiębiorstwo może budować swój pozytywny wizerunek w Internecie, a także zainteresować swoich odbiorców promowanym produktem czy usługą. Działania te mogą okazać się bardzo efektywne i skuteczne, ponieważ tworzenie wartościowych treści, na których skupia się content marketing jest w dzisiejszych czasach bardzo ważnym elementem funkcjonowanie każdego biznesu. Co więcej wdrożenie tej formy promocji do swojej firmy nie jest trudne, a przynosi bardzo wiele korzyści. Dlaczego firmy wykorzystują content marketing do promocji i czy faktycznie jest on aż tak skuteczny?
Jakie są założenia marketingu treści?
Content marketing to strategia, która opiera się na tworzeniu wartościowych treści, a następnie ich promocji i dystrybucji. Treści te skierowane są do określonej grupy docelowej dzięki czemu tworzonym contentem można zdobywać nowych klientów. Ważne jest także, aby wiedzieć, że content marketingiem nie jest tylko tworzeniem tekstów, a także może być to tworzenie wideo, zdjęć, recenzji, newsletterów i infografik. Każda z tych form ma nieco inne przeznaczenie, jednak celem będzie budowanie pozytywnego wizerunku, a także promocji kampanii. Content marketing może także sprzyjać budowaniu relacji z grupą docelową, a także na pozyskiwaniu zaufania klienta.
Dlaczego firmy wykorzystują content marketing do promocji?
Tak jak to zostało wspomniane wcześniej content marketing jest bardzo efektywnym sposobem, na promocję, który przynosić może zadowalające efekty w momencie, kiedy zostanie odpowiednio przeprowadzony. Co należy do korzyści płynących z content marketingu?
- możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku – na pewno jedną z większych korzyści będzie to, że content marketing pozwala firmie budować pozytywny wizerunek i jednocześnie promować firmę. Oczywiście w momencie, kiedy firma będzie tworzyła treści, które będą dostarczały odbiorcom korzyści oraz merytorycznej wiedzy na pewno spotkają się one z bardzo dobrym przyjęciem i spowodują, że przedsiębiorstwo stanie się w oczach odbiorców zdecydowanie bardziej profesjonalne i godne uwagi. Dzięki content marketingowi firma ma możliwość szybkiego pozyskania pozytywnego wizerunku, ponieważ odbiorcy są w stanie ocenić firmę po tym w jaki sposób tworzy ona content i czy jest on dopasowany do jej odbiorców. Dzięki temu będzie mogła ona także pozyskać zaufanie, a także zwiększyć swoją wiarygodność.
- możliwość wyższego pozycjonowania strony firmowej – wartościowe treści są istotne nie tylko dla odbiorców, ale również dla wyszukiwarek internetowych, które również zwracają dużą uwagę na to czy przedsiębiorstwo tworzy wartościowe treści, a następnie publikuje je na swojej stronie internetowej. Dzięki temu przedsiębiorstwo może lepiej pozycjonować swoją stronę internetową i tym samym docierać do szerszego grona odbiorców.
- możliwość dotarcia z przekazem do konkretnej grupy ludzi – content marketing ma również tę zaletę, że naturalnie targetuje on przekaz reklamowy, a to znaczy, że będą one naturalnie wyszukiwane przez osoby faktycznie zainteresowane tematem. To bardzo ważne, ponieważ reklama będzie docierała do osób, które faktycznie mogą zdecydować się na zakup produktu czy skorzystanie z usługi. Dzięki temu przeznaczony budżet będzie efektywnie wykorzystywany, a działania content marketingowe na pewno zostaną pozytywnie odebrane.
Koszt content marketingu
Koszt content marketingu będzie się bardzo mocno różnił, ponieważ będzie na niego wpływało kilka czynników takich jak na przykład jaka będzie tematyka tekstu, dostępne materiały czy język w jakiej ma być napisany tekst. Koszt na pewno też będzie zależał od tego komu zlecimy to zadanie. Zlecić można to freelancerowi bądź agencji marketingowej. Freelancer zazwyczaj będzie podejmował się przygotowania jednego artykułu, natomiast agencja marketingowa prawdopodobnie przygotuje już całą strategię, a także plan działania.
W zasadzie bardzo ciężko jest podać jeden koszt, ponieważ zwykle działania takie wyceniane są indywidualnie dla każdego klienta. Właśnie dlatego ciężko znaleźć jest ceny takich usług. Koszt marketingu treści będzie zależał także od czasu jaki zostanie poświęcony na tworzenie treści. Ważne jest, aby podkreślić, że koszt marketingu treści można dostosować do własnego budżetu, a następnie zwiększać go w momencie, kiedy rozwija się firma.