Ile zarabia copywriter? Czy warto wykonywać ten zawód? Copywriter, jest stosunkowo nowym zawodem w naszym kraju, jednak prężnie się rozwija i coraz więcej przedsiębiorstw potrzebuje w swojej drużynie profesjonalnych copywriterów. Kim jest copywriter? To taka osoba, która zajmuje się najprościej mówiąc pisaniem wartościowych i angażujących treści, które pozwolą przedsiębiorstwu pozyskać klienta i nawiązać z nim trwałą relację. Często jednak pojawia się pytanie czy zawód ten jest opłacalnym zawodem i ile można zarobić wykonując tę pracę.
Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ponieważ na zarobki copywritera będzie wpływało sporo czynników. W tekście tym zostaną poruszone te kwestie, a także zostaną udzielone odpowiedzi na pytania kim jest oraz ile zarabia copywriter.
Kim jest copywriter?
Copywriter jest to osoba, która zajmuje się tworzeniem tekstów, a także różnych sloganów, które są wykorzystywane w reklamie. Jego rola to także przygotowywanie różnych scenariuszy do spotów reklamowych czy redagowanie tekstów. Pisze on teksty, które będą pojawiały się nie tylko na stronach internetowych, ale także w innych miejscach, które służą przedsiębiorstwu do promocji marki tak jak ulotki, plakaty, billboardy i tym podobne.
Bardzo ważne jest, aby znał on zasady SEO i zgodnie z nimi pisał teksty, ponieważ dzięki temu witryna, na której będą one zamieszczane będzie mogła być wysoko pozycjonowana w wynikach wyszukiwania. Jeżeli chodzi o pracę copywritera, to tutaj jest duża swoboda, ponieważ często pracuje on we własnym domu, jako freelancer bądź osoba zatrudniona w agencji marketingowej, redakcji lub korporacji.
Jakie cechy posiada dobry copywriter?
Dobry copywriter będzie posiadał pewne cechy, które będą wyróżniały go na tle innych i dzięki którym będzie on tworzył wartościowe i ciekawe treści. Pierwszą z takich cech jest oczywiście łatwość w pisaniu. Posiadanie lekkiego pióra jest w tym zawodzie bardzo ważna, ponieważ to właśnie pisanie jest jego narzędziem pracy. Doskonale musi on posługiwać się językiem, w którym tworzy treści, a także musi być osobą kreatywną i potrafiącą przekonywać odbiorców do skorzystania z oferty danej firmy.
Szybkie wyszukiwanie informacji również dobrze sprawdzi się, ponieważ często ma on za zadanie napisać tekst na temat, którego nie posiada on żadnej wiedzy. Warto również podkreślić, że copywriter powinien dopracować styl swojego pisania do odbiorcy, do którego kierowany jest tekst. Dlatego też musi on wiedzieć kto będzie odbiorcą jego treści, tak aby mógł on napisać w języku, który przemówi do grupy docelowej.
Ile zarabia copywriter?
Bardzo częstym pytaniem na temat copywritingu jest oczywiście ile zarabia copywriter. Tak jak na samym początku to zostało wspomniane, nie jest łatwo oszacować zarobki copywritera. Będą one zależały od pewnych czynników, poniżej znajdują się właśnie one.
- rodzaj zlecenia – pierwszym elementem, który będzie wpływał na wysokość zarobków copywritera jest rodzaj zlecenia. Cena usługi będzie zależała od tego jak bardzo skomplikowane jest zlecenie oraz czy jest ono duże czy nie. Zupełnie inną cenę będą miały proste teksty, a inną teksty typowo sprzedażowe.
- umiejętności i doświadczenie – kolejny ważny element wpływający na to, ile zarabia copywriter to oczywiście wielkość jego umiejętności oraz ilość doświadczenia jakie posiada on w copywritingu. Osoba, która zatrudnia copywritera powinna zapoznać się z jego portfolio. Doświadczony copywriter będzie zarabiał zdecydowanie więcej niż copywriter, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę.
Na pytanie, ile zarabia copywriter, nie jest łatwo odpowiedzieć, ponieważ na jego zarobki będzie wpływać rodzaj zlecenia oraz to jak bardzo doświadczoną jest on osobą. Stawki copywritera można też wyliczać na różne sposoby, na przykład może być on wynagradzany za ilość znaków ze spacjami lub za wykonanie danego projektu. Oczywiście będzie też wpływało na to rodzaj zatrudnienia. Czy będzie on freelancerem czy osobą pracującą na etat. Wszystko to pokazuje, że zarobki copywritera mogą się znacznie między sobą różnić. Zawód ten na pewno jest bardzo ciekawym zawodem, który mocno się rozwija, a zapotrzebowanie na usługi copywritera cały czas rośnie.