Podstawę w początkowym etapie rozwoju każdej firmy, w tym także startupu stanowi dobry marketing. Często zdarza się tak, że to właśnie dobrze przemyślana i udana kampania reklamowa przesądza o sukcesie biznesu. Wbrew pozorom nie wszystkie metody promocji wymagają ogromnych nakładów pieniędzy. Jak więc reklamować się skutecznie i efektywnie nie mając na koncie kokosów? Zapraszamy do lektury!
Pomysł i strategia to podstawa!
Brzmi banalnie, jednak to właśnie te dwie rzeczy stanowią zwykle klucz do sukcesu. Często właściciele firm, zamiast skupić się na swoich pomysłach, kopiują dokonania innych, co może przynieść nawet odwrotny skutek niż zamierzony. Tworząc firmę, trzeba myśleć ambitnie, strategicznie i kreatywnie. Wyróżnić się. Oczywiście chaotyczne działania nigdy nie są wskazane. Najlepiej zadbać o stworzenie strategii na podstawie badań i obserwacji rynku. Tutaj z pomocą przychodzi między innymi analiza SWOT. Dobrze przygotowana strategia marketingowa pozwoli uporządkować wiedzę i oczekiwania. Wyklaruje co i w jakim czasie dokładnie chcemy osiągnąć.
Najlepsze metody reklamowania startupu
Startupy są coraz bardziej popularne. Oferują różne innowacyjne rozwiązania, które łatwo możemy wprowadzić do naszego życia. Decydując się na uruchomienie i rozwój takiego projektu, trzeba tylko wiedzieć jak się wypromować, aby trafić do jak najszerszego grona klientów.
- Profesjonalna strona internetowa — podstawa do zaistnienia w praktycznie każdej branży. Całość powinna być atrakcyjna i zawierać praktyczne informacje. Liczy się nie tylko wygląd, ale i wykorzystana treść. Należy pamiętać również o dopasowaniu jej pod odczytywanie na urządzeniach multimedialnych jak tablety czy smartfony.
- Pozycjonowanie strony — rzecz bezpośrednio związana z pierwszym podpunktem. Poszukując konkretnej usługi, potencjalny klient korzysta przede wszystkim z wyszukiwarki Google. Warto więc pojawiać się wysoko w wynikach. Najlepszym sposobem na pozycjonowanie strony jest regularne dodawanie nowych i wartościowych treści, a także techniczne przystosowanie serwisu pod kątem SEO.
- Media społecznościowe — odgrywają ogromną rolę w marketingu każdej firmy, więc promowanie startupu nie może się obyć bez firmowych profili w social mediach. Jeśli chcemy przyciągnąć duże grono obserwujących, profil cały czas musi być aktywny i publikować treści tematycznie powiązane ze startupem i jego działalnością. Pamiętaj — jest XXI wiek, jeśli nie masz Facebooka, to nie istniejesz!
- Konkursy startupowe i targibranżowe — koniecznie się tam pojawiaj! Zaznaczając swoją obecność w takich miejscach, można nie tylko dotrzeć do osób związanych z branżą, ale także potencjalnych inwestoró Dodatkowo regularne pojawianie się na tego typu eventach dodaje wiarygodności w oczach potencjalnych klientów i partnerów biznesowych.