YouTube jakiś czas temu ogłoszono następcą telewizji. Ostatecznie, co prawda klasycznego zasiadania przed telewizorem nie wyparł, jednakże zyskał szerokie możliwości zasięgowe. To właśnie tutaj użytkownicy sieci znajdują, bowiem materiały video ściśle odpowiadające ich zapytaniom. I właśnie w tym momencie pojawia się również druga twarz YouTube’a, czyli ogromny potencjał reklamowy, umożliwiający tworzenie precyzyjnie targetowanych kampanii. Jak utworzyć pierwszą reklamę na Youtubie? Mamy kilka cennych wskazówek.
Film, który sprzedaje
Z potencjału reklamowego YouTube’a coraz częściej korzystają już nie tylko wielkie brandy, ale też nieco mniejsze marki. Dlaczego warto sięgać po ten rodzaj komunikacji? Przede wszystkim ,dlatego że YouTube traktowany jest przez użytkowników jak klasyczna wyszukiwarka internetowa. Co mamy na myśli? Otóż w obrębie tego kanału społecznościowego internauci poszukują odpowiedzi na interesujące ich zagadnienia. Przykład? Anonimowa użytkowniczka chce znaleźć sposób na usunięcie kłopotliwej plamy z dywanu, a żeby zrobić to skutecznie pragnie instrukcję obejrzeć w formie video. Na Youtubie jest kilkaset filmów o tej tematyce, więc internautka włącza pierwszy film, który pojawił się w wynikach wyszukiwania. Seans zostaje przerwany przez reklamę producenta środków czystości, który prowadzi aktywną kampanie przy wykorzystaniu tego kanału.
Co się wydarzyło w tej krótkiej scence? Otóż Producent środków czeszących precyzyjnie trafił ze swoja ofertą do osoby mającej potrzebę zakupową profilowaną według jego oferty. Niewykluczone, że adresatka reklamy zdecyduje się na zakup proszku od razu w kanale online lub wybierze produkt sygnowany logo znanego jej już producenta robiąc za kilka dni zakupy offline. Zyskujemy efekt podobny, jak w reklamie telewizyjnej, jednak dużo bardziej precyzyjnie targetowany, a co za tym idzie tańszy w produkcji i emisji. Brzmi obiecująco, prawda? Więc do dzieła!
Jak reklamować się na Youtubie?
Jakie są najpopularniejsze formaty reklam na Youtubie? Użytkownicy najczęściej sięgają po takie formaty, jak TrueViev In-Stream, czyli materiał poprzedzające wyświetlenie danego filmiku lub TrueViewDiscovery, który wyświetla reklamy obok wyników wpisywanych w wyszukiwarkę. Do dyspozycji pozostają też reklamy w banerze masthead, które trzeba rezerwować u przedstawicieli firmy Google. Dlatego najczęściej są one zarezerwowane dla wielkich i znaczących firm.
Reklama na YouTube to sztuka, która powinna być poparta wiedzą, strategią i ciągłą analizą. Dlatego warto to zadanie powierzyć osobom, które każdą zainwestowaną złotówkę zamienią w zyski dla naszego sklepu.