Działanie marki ze znaną osobą ma wiele zalet, tylko jak znaleźć influencera do współpracy? Każdemu przedsiębiorcy zależy, aby jego firma była rozpoznawalna i otoczona zaangażowaną społecznością. Tego zaangażowania i zaufania nie da się kupić dzięki reklamom, ale można wypracować przy współpracy z influencerem. Jak znaleźć influencera do współpracy i jakie płyną z tego korzyści?
Korzyści influencer marketingu
Czas przyznać się przed sobą, co robimy, gdy na stronie internetowej lub podczas oglądania filmiku w serwisie YouTube robimy z pojawiającymi się reklamami. Oglądamy je, klikamy, by poznać szczegóły? Bardzo rzadko! Najczęściej reklamy są przez nas odrzucane lub pomijane. Bywa i tak, że w ogóle do nas nie docierają, bo korzystamy z wtyczek blokujących je automatycznie. A jak wygląda odbiór reklamy „z rąk” influencera? Często jesteśmy żywo zainteresowani, co ma nam do zaproponowania i ochotą oglądamy sponsorowane filmy, relacje lub posty. Zupełnie inny wymiar polecania produktu. Dlatego influencer marketing cieszy się tak dużą popularnością. Rodzi się tylko pytanie – jak znaleźć influencera do współpracy?
Jak znaleźć influencera do współpracy?
By dowiedzieć się, jak znaleźć influencera do współpracy, najpierw trzeba zdefiniować swoją markę, cele, misję. Dopiero gdy sami wiemy, czego chcemy, możemy zacząć poszukiwania osoby, która kieruje się podobnymi wartościami, a przy tym ma dużo większe zasięgi niż my. Wybór jest duży… Influencerów możemy podzielić ze względu na zasięgi na mikro, makro, a nawet mega influencerów.
Jak znaleźć influencera do współpracy? Trzeba śledzić social media i wiedzieć, kto ma aktualnie najlepszy wpływ na swoją społeczność. Istnieją także portale i agencje, które zrzeszają influencerów zainteresowanych współpracą. Dzięki skorzystaniu z takiej gotowej bazy łatwiej będzie dobrać osobę pasującą do planowanej kampanii. Znalezienie odpowiedniego influencera nie należy do najłatwiejszych zadań.
O ile nie szukamy poprzez agencje, musimy samodzielnie zgromadzić informacje o nim, o jego zasięgach, stawkach i możliwych formach współpracy. Oprócz tego ile osób śledzi danego influencera, warto sprawdzić, jak wygląda u niego zaangażowanie. Ile osób komentuje wpisy? Ile pozostawia serduszko? Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak znaleźć influencera do współpracy, bo wiele zależy od samego rodzaju działań i zapotrzebowania marki.
Jak znaleźć influencera do współpracy? Szybko!
Próbując krótko odpowiedzieć na pytanie, jak znaleźć influencera do współpracy odpowiedź brzmiałaby następująco: trzeba znaleźć go szybko! To właśnie dzięki influencer marketingowi jesteśmy w stanie dotrzeć do niemal każdej grupy odbiorców. Korzyści, zarówno dla marki, jak i influencera są tak duże, że nie ma na co czekać, należy rozpocząć poszukiwania już dziś, by za jakiś czas móc cieszyć się wyjątkowymi efektami wspólnych działań.