Zawód copywritera może być pracą na pełen etat, jak i zajęciem dorywczym. Kim jest copywriter? Dlaczego w obecnych czasach copywriterzy są tak często poszukiwani i cieszą się niegasnącym powodzeniem na rynku pracy? Z pewnością ma na to wpływ rozwój marketingu internetowego – content marketingu, SEO, e-mail marketingu i innych działań, w których najważniejszą wartością są teksty. Przypomnijmy, kim jest copywriter.
Kto to jest copywriter?
Kim jest copywriter? Copywriter to osoba, która tworzy treści internetowych – wpisy blogowe, artykuły na portale internetowe (w tym eksperckie), opisy produktów i inne teksty, które mają służyć reklamie. W języku polskim brakuje odpowiednika słowa „copywriter”, ale często mówi się o nim właśnie jako o twórcy treści. Kim jest copywriter? Można powiedzieć, że autorem przejrzystych materiałów, które są napisane zgodnie z zasadami SEO i których celem jest sprzedaż. Mile widzianymi umiejętnościami copywritera jest znajomość języka polskiego, interpunkcji i zasad pisowni.
Istotnym warunkiem udanej współpracy z copywriterem jest jego „lekkie pióro”, które każdy tekst jest w stanie uczynić czytelnym dla odbiorcy. Jednak sama umiejętność poprawnego pisania to jedno, kim jest copywriter, który jest naprawdę dobry w tym, co robi? Dobry copywriter potrafi dostosować sposób pisania do konkretnego odbiorcy. Zna formy wypowiedzi funkcjonujące w internecie. Znajome są mu zasady SEO i pozycjonowania. Pozycjonowanie, czyli narzędzie dla konsekwentnych i cierpliwych – a zatem copywriter taki powinien być, wytrwały i przede wszystkim regularny w działaniu.
O czym należy pamiętać, zanim zostanie się copywriterem
Odpowiednie cechy, takie jak cierpliwość i sumienność, na pewno pomagają w byciu copywriterem. Jeśli ktoś myśli, że ta praca jest lekka i bezstresowa to zapewne nie wie, kim jest copywriter. W końcu to właśnie copywriter niejednokrotnie musi pracować pod presją czasu, dokształcać się i nieustannie poszerzać swoje horyzonty. Pomaga bycie zdyscyplinowanym i terminowym.
Copywriter od zadań specjalnych
Kim jest copywriter? Wiemy, że to twórca treści. Jakich? To zależy od tego, w czym się dana osoba specjalizuje. Zadaniem SEO copywritera jest tworzenie materiałów, które będą pozycjonowały strony w wyszukiwarkach internetowych. Ten rodzaj pracy wiąże się z koniecznością znajomości zasad pisania takich treści oraz z korzystaniem z pomocnych narzędzi. Znani są także content copywriterzy, którzy najczęściej przygotowują artykuły eksperckie.
Do tworzenia opisów produktów na stronie sklepu zatrudnia się sales copywritera, z kolei do opracowywania treści do mediów społecznościowych – social media copywritera. Jak widać, trudno jednym zdaniem opisać, kim jest copywriter, ponieważ jest to zawód barwny, wymagający pewnej elastyczności. Copywriter musi znać się nie tylko na pisaniu, ale również na marketingu internetowym.