Koszt content marketingu

Czym jest content marketing? Jaki jest koszt content marketingu? Te pytania wciąż zadaje sobie wiele osób, które prowadzą swoje biznesy. W Internecie można promować markę na bardzo dużo sposobów. Wszystko zależy od tego jakie ma ona preferencje i co chciałaby uzyskać. Najczęściej właśnie rzeczywistość online jest wykorzystywana prze firmy do osiągania swoich celów.

Coraz częściej to właśnie klienci narzucają firmom jak mają postępować. Na porządku dziennym są również takie działania jak: porównywanie cen, szukanie opinii o danym produkcie, a także dzielenie się swoją opinią w mediach społecznościowych ze znajomymi, ale także z całkowicie obcymi ludźmi. Jednym z narzędzi, które wykorzystywane jest do promocji marki w sieci jest content marketing. Jaki jest koszt content marketingu? Czy jest on opłacalny?

Czym jest content marketing?

Cena content marketingu

Content marketing nazywany inaczej marketingiem treści to działania, które polegają na tworzeniu wartościowych treści, dzięki którym będzie możliwe zbudowanie trwałych i pozytywnych relacji z klientem. Stworzone treści muszą być następnie dystrybuowanie i promowane. Jego celem jest przyciągnięcie i utrzymywanie uwagi konsumenta przy danym produkcie lub usłudze.  Jednak marketing treści nie jest tylko tworzeniem contentu, to też selekcjonowanie i szukanie tych najbardziej ciekawego stworzonego przez innych twórców. Po dokonaniu takiego researchu może on zostać przekazany dalej. W takim razie marketing treści to:

  • tworzenie własnych wartościowych treści,
  • przyciąganie i utrzymywanie uwagi,
  • zdobywanie zaangażowania i lojalności klientów.

Warto też podkreślić, że podczas prowadzenia działań content marketingowych warto starać się tworzyć relacje z klientami, komunikować się z nimi i poznawać ich.

Jaki jest koszt content marketingu?

Wiele osób zastanawiających się nad wprowadzeniem content marketingu zadaje sobie pytanie jaki jest koszt content marketingu. Trzeba przyznać, że nie jest on tanim narzędziem promocji. Jeśli działania te będą wykonywane dobrze i z dużą dokładnością wówczas koszt content marketingu będzie wysoki. Inwestycja ta jest długotrwała i wynosi nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych rocznie. Jednak trzeba pamiętać, że jest ona też bardzo opłacalna. Może przynosić wiele korzyści, które następnie będą widoczne na rosnącym wyniku finansowym.

Koszt content marketingu składa się z kilku czynności, poniżej można się z nimi zapoznać.

  1. Planowanie kampanii – każda strategii powinna zostać wcześniej dokładnie zaplanowana, tylko wtedy jej szansa na powodzenie będzie największa. Najczęściej w tym celu zatrudnia się osoby, które dobrze się na tym znają. Na tym etapie należy określić wszystkie ważne cele i przygotować opis grupy docelowej. Na tym etapie koszt content marketingu może wynieść od 5 tysięcy do nawet 50 tysięcy złotych rocznie.
  2. Tworzenie treści – tworzenie treści musi skupiać się na dostarczaniu wartościowego przekazu do swoich odbiorców. Contentu w sieci nie brakuje, zwykle jednak jest on mało wartościowy i ludzie nie są nim zainteresowani. Odpowiednie dopasowanie treści do tego co aktualnie jest problemem bądź wątpliwością dla użytkownika to duża szansa na sukces. Będzie ono bowiem skutkowało zainteresowaniem, co więcej osoby mogą udostępniać te treści swoim bliskim i innym użytkownikom Internetu. Koszt tworzenia treści koszt będzie wynosił od 30 tysięcy do nawet 200 tysięcy złotych rocznie.
  3. Zwiększanie zasięgu – stworzona, wartościowa treść powinna trafić do jak największej grupy odbiorców, dlatego też koszt content marketing należy zwiększyć o koszt budowania zasięgu, a będzie on miał wysokość od 50 tysięcy do nawet 1 miliona złotych rocznie.
  4. Obsługa techniczna – ten koszt często jest pomijany, jednak niesłusznie, ponieważ treści nie opublikują się same, potrzeba jest do tego odpowiednia osoba. Za dobrze stworzone treści, ich wdrażanie i analizowanie koszt będzie wynosił od 20 tysięcy do nawet 50 tysięcy złotych rocznie.

Kim jest copywriter?

Działanie content marketingu

Copywriter jest osobą, której głównym zadaniem jest tworzenie przekonywujących treści reklamowych. Zwykle treści te mają charakter teksów i haseł reklamowych, tekstów SEO, ciekawych opisów produktów, ogłoszeń i scenariuszy. Copywriter nie tylko tworzy treści współpracuje on także z działałem kreacji i bierze udział właśnie w tym procesie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *