Zdecydowana większość, bo około 90% konsumentów przyznaje, że podczas zakupów kieruje się opiniami innych na temat danego produktu. Najczęściej są to opinie rodziny, najbliższych przyjaciół i znajomych. Jednak spora część osób deklaruje również, że często wykorzystuje w tym celu Internet. Tutaj do działania wchodzi marketing szeptany — często niedoceniany sposób promowania produktów i usług. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do lektury!
Czym dokładnie jest marketing szeptany?
Marketing szeptany, zwany równie często buzz marketingiem związany jest z budowaniem zainteresowania ludzi wokół określonego produktu, usługi, marki, czy po prostu tematu. Uznaje się go za jedno z najskuteczniejszych narzędzi wykorzystywanych do promocji w sieci. Przyczynia się on nie tylko do promowania produktu, ale także do budowania zaangażowania klientów i nawiązywania z nimi relacji. Co więcej, pozwala szybko reagować na ewentualne kryzysy, ponieważ wykorzystuje programy monitorujące opinie i wzmianki na temat naszej marki w sieci.
Promowanie sklepu internetowego
Promocja sklepu w Internecie nie jest zadaniem prostym, a już na pewno nie jednorzędowym. Najlepsze efekty przynosi wykorzystanie i połączenie kilku dostępnych form marketingu. Bez wątpienia warto w te działania włączyć również marketing szeptany. Budowanie zasięgów i dbanie o widoczność to podstawa, a buzz marketing pod tym względem nie ma sobie równych. Pamiętaj, że im większa liczba miejsc, w których się pojawisz — tym większy zasięg i szanse dotarcia do nowych klientów. Wykorzystaj marketing szeptany na forach i w mediach społecznościowych, a także udzielaj się w grupach tematycznych. To przyniesie szybkie efekty!
Jak prowadzić działania marketingu szeptanego?
Marketing szeptany wymaga ogromnej ilości czasu i zaangażowania, ale także kreatywności i zdrowego rozsądku. Do tematu trzeba podejść delikatnie. Nie należy się spieszyć. W tym przypadku nie sprawdza się powiedzenie „im więcej, tym lepiej”. Jeśli w krótkim czasie zasypiemy użytkowników wzmiankami na temat naszej firmy, to z daleka wyczują, że coś jest nie tak. Działania powinny być rozmieszczone w czasie i pojawiać się tylko w świeżych, aktywnych miejscach — tak by faktycznie trafiły do potencjalnych klientów i przykuły ich uwagę.