Google AdWords to system reklamowy, który w wielu branżach jest uznawany za najbardziej skuteczny. Na dodatek daje wymierne rezultaty przy stosunkowo niskich kosztach. Za jego pomocą można reklamować zarówno portale i blogi, jak i właśnie sklepy internetowe. Dowiedz się, na czym polega promocja sklepu w Google AdWords.
Reklama w Google AdWords – sposób działania
Wykupienie reklamy AdWords to uzupełnienie działań SEO. Jest to oczywiście płatny kanał komunikacji, a efektywność reklamy zależy od wielu różnych czynników, jednakże z reguły jest niezwykle skuteczny. Promocja sklepu internetowego w Google AdWords bezpośrednio przekłada się na zwiększenie wejść na stronę, a tym samym powinno się przenieść na zwiększenie sprzedaży.
Google AdWords to system, który sprawia, że można wstawić reklamę na wielu różnych serwisach. Oczywiście najczęściej jest to miejsce w wyszukiwarce, możliwe jest także wykupienie reklamy w serwisach YouTube i Gmail. System pozwala na zarabianie właścicielom stron internetowych – wtedy na nich pojawiają się płatne reklamy, za które można otrzymać część pieniędzy. System Google dopasowuje treść reklamy do treści strony, na której ta zostanie umieszczona.
Koszty reklamy w Google AdWords
Wykupując reklamy AdWords należy zwrócić uwagę na to, że zasady działania tego kanału rządzą się jedną ważną regułą – ten, kto da więcej, ten dostanie wyższe miejsce w wyszukiwarce w części reklamowej. Zatem, im więcej chętnych na reklamę na konkretną frazę, tym wyższa stawka za jedno kliknięcie. Może to kosztować od kilkunastu groszy aż do kilkudziesięciu złotych. Najwyższe stawki obowiązują w najprężniejszych branżach – zdrowie, odzież, moda, ubezpieczenia.
W zależności od miejsca, w którym zostanie opublikowana reklama, można przyjąć jeden z dwóch sposobów rozliczeń. Za kliknięcie (CPC) lub za 1000 wyświetleń (CPM). W sklepach internetowych najczęściej obowiązuje stawka z kliknięcie, która wynosi z reguły od kilkudziesięciu groszy do kilkunastu złotych. Jednakże wybierając frazy z niższą konkurencją, można także zaobserwować niezły wzrost ruchu na stronie, a jednocześnie nie musieć zapłacić najwyższych stawek. Wszystko jest kwestią optymalizacji reklamy. Dlatego warto zlecić to specjalistom w tej dziedzinie.
CTR i quality score stron online
Jeśli chodzi o analizę skuteczności reklam w Google Ads, należy wziąć pod uwagę dwa czynniki. CTR i quality score. CTR to wskaźnik klikalności, to znaczy liczba osób, które kliknęły w reklamę po jej zobaczeniu. Im jest wyższy, tym wyższy quality score, czyli jakość reklamy.
Google za każdym razem, kiedy wykupuje się reklamę, oblicza jej quality score. Jest to wskaźnik, który bierze pod uwagę wiele różnych czynników – CTR, historię konta AdWords i jakość strony docelowej (landing page). Jeśli jakość reklamy jest niska, Google w przyszłości będzie żądało większej ilości pieniędzy za zrobienie reklamy. Dla reklamodawcy jest to dużym problemem, dlatego warto, by reklamy Google były naprawdę przemyślane. Warto wziąć pod lupę także landing page, jego wygląd, jakość i wartość.
Czynniki wpływające na quality score
Sklepy internetowe często borykają się z niskim quality score. Problemów i czynników może być bardzo wiele. Do najważniejszych należy zastosowanie nieprawidłowych słów kluczowych i niedopasowana treść reklamy. Kiedy jest niski CTR, wskaźnik jakości mocno spada. Do tego trzeba wziąć pod uwagę także źle dobrane i nieatrakcyjne strony docelowe.
Jest jeszcze kilka czynników, które mogą wpływać na to, że nie tylko quality score, lecz także wskaźnik ilości zakupów na ilość odwiedzających, mogą się zmniejszyć. Jest to przede wszystkim niepoprawne wyświetlanie strony, jej powolne działanie i nieatrakcyjne ceny. Jeden z tych błędów może przekreślić cały wysiłek poniesiony przy planowaniu i rozpoczynaniu kampanii. Z drugiej strony dobrze poprowadzona kampania to najlepszy sposób na poprawienie wyników sprzedaży, dlatego warto inwestować w reklamy AdWords w sklepach internetowych.