Facebook stał się jednym z największych portali społecznościowych na świecie. Korzysta z niego bardzo duża grupa użytkowników, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami wielu firm. Właśnie dlatego tak mocno zastanawiają się one co zrobić, aby powstała skuteczna reklama firmy na Facebooku. Możliwości jakie daje Facebook jest wiele, jednak nie wszystkie z nich są wykorzystywane. Dodawanie postów nie wystarczy, trzeba jeszcze zadbać o swoich odbiorców i w jak najlepszym stopniu nawiązać z nimi relacje. Skuteczna reklama firmy na Facebooku – jak to zrobić?
Skuteczna reklama firmy na Facebooku
Facebook jest portalem, który posiada ogromną ilość użytkownik, co powoduje, że jest też świetnym rozwiązaniem dla firm. Mogą oni dzięki niemu docierać do swoich odbiorców i oferować mu swoje produkty lub usługi. Co zrobić, jakie działania podejmować, aby powstała skuteczna reklama firmy na Facebooku. Poniżej znajduje się kilka porad.
- Menadżer reklam – warto korzystać z tego narzędzia, ponieważ oferuje ono wiele opcji na przykład doboru grupy odbiorców realizowanych kampanii, a także umożliwia ustawianie cen za poszczególne reklamy. Dzięki temu możliwe jest sprawienie, że powstanie skuteczna reklama firmy na Facebooku.
- Warto cele kampanii ustalać krótkoterminowo – Facebook udostępnia 5 głównych celów jakie może realizować kampania i są to: przejścia na stronę, zaangażowanie dla konkretnego postu, konwersje, polubienia, a także wyświetlenia wideo. Wybór odpowiedniego celu jest niezwykle ważny, ponieważ to właśnie on informuje algorytm Google o tym komu i w jaki sposób mają się wyświetlać określone reklamy.
- Opłaca się precyzyjnie wybierać kryteria kampanii – reklama powinna wyświetlać się określonej grupie docelowej, którą trzeba wcześniej określić. Żeby to się stało wymagane jest precyzyjne ich określenie. Na samym początku warto zwrócić uwagę na kryteria geograficzne i demograficzne.
- Każde miejsce, gdzie widoczna będzie reklama powinno mieć oddzielną kampanię – są cztery możliwości, gdzie mogą być wyświetlane reklamy na Facebooku i będą to news feed na komputerach, news feed na urządzeniach mobilnych, prawa kolumna na komputerach oraz audience network. Trzeba pamiętać, aby nie ustawiać więcej niż jednego miejsca dla jednej grupy reklam.
Nie warto poddawać Facebook automatycznej optymalizacji – aby powstała skuteczna reklama firmy na Facebooku, niezbędna jest jej optymalizacja, którą lepiej będzie prowadzić manualnie. Ponieważ dzięki takim działaniom możliwe będzie sprawdzenie czy odbiorcy reagują na reklamę, a jeśli tak to w jaki sposób. Po odpowiednim zoptymalizowaniu grupy odbiorców i kreacji reklamowej, opłaca się zwiększyć budżet prowadzonej kampanii.
Jak znaleźć influencera do współpracy?
Istnieje kilka sposobów na to jak znaleźć influencera. Można szukać takich osób na platformach współpracy, szukać raportów i rankingów, albo wykorzystać określone narzędzia do monitorowania social mediów lub do analizy i wyszukiwania influencerów.
- Platformy do współpracy – są to takie miejsca, które łączą influencerów z reklamodawcami, zwykle wykorzystują je mniejsi twórcy bądź Ci mocno wpływowi, ponieważ nie wymaga to od nich dużego zaangażowania w zdobywaniu nowych ofert.
- Raporty i rankingi – to kolejny sposób na pozyskiwanie influencerów. Najpopularniejsi i Ci najbardziej wpływowi zawsze pojawią się w takich miejscach. Warto więc w nie zaglądać i szukać najbardziej rozpoznawalnych influencerów w danej branży.
- Narzędzia do monitorowania social mediów – istnieje kilka narzędzi do monitorowania mediów społecznościowych, są to na przykład Brand24, SentiOne, Newspoint. Dzięki nim możliwe jest monitorowanie zamieszczanych w mediach społecznościowych treści. To natomiast pozwala wychwytywać wszystkie wzmianki o marce, zarówno te pozytywne jak i negatywne. Można też poznać liderów opinii w narzędziach, jest to dobry sposób na dalszą analizę influencerów.
- Narzędzia do analizy influencerów – dzięki tym narzędziom można monitorować ruch na stronie twórców i analizować ich statystyki. Co więcej to właśnie one oceniają jakie zasięgi osiągają, jaki jest rozmiar społeczności, a nawet to jakie jest jej zaangażowanie w działania twórcy.
Wybór odpowiedniego influencera, to nie lada wyzwanie, jednak musi zostać dokładnie wykonane, ponieważ w przeciwnym wypadku cała kampania może być jedynie stratą czasu i pieniędzy.