Przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na prowadzenie bloga firmowego. To rozwiązanie jest szczególnie dobre dla firm, które posiadają wiele pomysłów, na treści, którymi mogłyby one dzielić się ze swoimi odbiorcami. Zalety prowadzenia bloga firmowego pokazują jak dużo korzyści można czerpać podejmując takie działanie. Oczywiście wszystkie zalety i plusy tego rozwiązania będą widoczne tylko wtedy, gdy osoba odpowiedzialna za jego prowadzenie będzie mocno zaangażowana w swoje zadania oraz musi ona posiadać pewne umiejętności.
Blog na przestrzeni kilku lat mocno ewoluował, na samym początku jego celem było dokumentowanie wydarzeń z życia człowieka, później zaczął przeradzać się w dzielenie się z innymi, swoimi zainteresowaniami na dany temat, dopiero później powstał blog firmowy. Każde przedsiębiorstwo będzie miało inne oczekiwania względem prowadzenia bloga. Jakie są zalety prowadzenia bloga firmowego, a także jakie minusy posiada to rozwiązanie.
Jakie są zalety prowadzenia bloga firmowego?
Jeżeli chodzi o zalety prowadzenia bloga firmowego to naprawdę jest ich dużo. Już na samym początku można powiedzieć, że blog pozwala przekazywać większą liczbę informacji niż na przykład publikowanie postów w mediach społecznościowych. W social mediach dużo lepiej sprawdzą się krótkie zwięzłe informacje, blog natomiast pozwala na umieszczanie dłuższych przekazów, które wręcz powinny odpowiadać wyczerpująco na pewne zapytania klientów. Jakie inne zalety prowadzenia bloga firmowego można wyróżnić?
- prowadzenie bloga firmowego nie jest trudne – prowadzeniem bloga firmowego, nie jest trudnym zadaniem, jednak wymaga dużego poświęcenia i zaangażowania ze strony osoby, która jest odpowiedzialna za podejmowanie takich działań.
- bardzo dobry sposób na promocję – blog firmowy to bardzo dobry sposób na zareklamowanie swoich produktów i usług. Pisząc ciekawe i angażujące artykuły można przykuwać uwagę potencjalnego klienta do swojej oferty. Prowadząc blog można również umieszczać w nim informacje o różnych konkursach bądź ofertach promocyjnych.
- prowadzenie bloga firmowego wpływa na pozycjonowanie – prowadzenie bloga w sposób rzetelny może przyczynić się do poprawy pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzieje się to ze względu na publikowanie wartościowych treści, które dla wyszukiwarek internetowych są bardzo istotne. Jeżeli wyszukiwarki uznają dany blog bądź witrynę, na której jest on prowadzony za użyteczny, wówczas będą one proponowały go użytkownikom Internetu. To natomiast może przełożyć się na zwiększenie ruchu na stronie, a wartościowy ruch może zamienić się w potencjalnych klientów przedsiębiorstwa.
- budowanie pozytywnego wizerunku marki – jeżeli chodzi o zalety prowadzenia bloga firmowego to ciężko nie wspomnieć tutaj o możliwości budowania pozytywnego wizerunku. Ciekawe artykuły dostarczające dużej ilości potrzebnych informacji, które będą rozwiązywały problemy klientów mogą powodować, że firma stanie się autorytetem bądź ekspertem w danej dziedzinie. Warto więc dzielić się swoją ekspercką wiedzą ze swoimi odbiorcami.
Jakie są minusy prowadzenia bloga firmowego?
Prowadzenie bloga posiada też pewne minusy. Jednym z głównych jest fakt, iż działanie to wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. Nie sprawdzi się więc dobrze dla organizacji, które tym czasem nie dysponują. Co więcej należy pamiętać, że działania będą skuteczne tylko wtedy, jeżeli zostaną dobrze zaplanowane. Jest to bardzo ważne, ponieważ publikacje powinny pojawiać się regularnie i systematycznie. Decydując się na prowadzenie bloga należy zdawać sobie sprawę, że nie może być to jednorazowy wpis, który powstał pod wpływem impulsu, natomiast regularne publikowanie takiej samej ilości artykułów, na które czekają odbiorcy. Prowadząc blog trzeba też być bardzo kreatywną osobą, publikowane treści muszą być ze sobą spójne tematycznie i dopasowane do działalności jaką prowadzi przedsiębiorstwo.
Koszt content marketingu
Content marketing jest działaniem, które polega na tworzeniu treści angażujących i wartościowych dla odbiorcy, dzięki którym można budować z nim długotrwałą relację. To narzędzie promocyjne jest bardzo często wykorzystywane przez firmy i to właśnie one bardzo często zainteresowane są kosztem takich usług. Decydując się na współpracę ze specjalistą do spraw content marketingu trzeba liczyć się z kosztem około 4000 zł netto. Firma wybierająca jednak współpracę z copywriterem przeznaczy na ten cel od 70 zł za artykuł łatwy natomiast ten bardziej skomplikowany może kosztować już nawet około 150 złotych za 1000 znaków ze spacjami. Ciężko jest jednoznacznie więc odpowiedzieć na pytanie jaki będzie koszt content marketingu, ponieważ będzie to zależało na jakie rozwiązanie zdecyduje się firma.